Isnin, 2 November 2009

Ape-ape aje

Assalamualaikum..
Lame x sembang.. saya macam besa la busy mengalahkan CEO..
apepun, saya masih meninjau blog saya ni yang agak ringkas..
dalam sedar tak sedar banyak benda yang telah kita lalui..
mcm saya ni , pejam celik pejam celik dah masuk tahun ketiga..
rasa sekejap je , tak puas pun..

saya baru je abis menghadapi final exam yang pertama..
soalan ok tapi saya tak cukup masa.. terlampau banyak yang ditulis..
tapi tak tau la ikut kehendak soalan ke tak.. redha je la..
benda dah buat.. saya dah usaha sedaya yang mampu..
tuhan sahajalah yang menentukannya..

hari ini saya keseorangan, masing2 sibuk dengan hal2 masing2..
termasuklah teman saya ni.. biasala kakak dia yang keenam kahwin..
jadi tak ada masa nak layan saya.. rumate saya pun tak balik lagi,
dah lebih seminggu saya tidur tanpa rumate.. arghh.. tension plak..
asyik tido buka lampu je.. (psst: saya ni penakut kalu tido sorang)

tapi kali ini saya nak cerita pasal 1st date.. hehehe
rasa-rasanye semua orang penah rasa 1st dating kan..
yela kalu tak de yang pertama takkan ada yang kedua kan..
mana nak mula ye.. hmm.. ok, saya mula dari 1st perkenalan kami..
kami berkenalan melalui handphone je masa tu hari 2nd birthday saya..

saya sebenarnya memang tak suka layan orang yang tak kenal..
tapi dia ni pandai ambil peluang, dia wish birthday pada saya..
so apalagi penasaran la dibuatnya, sape la mamat ni.. dah la tak kenal..
tapi tau plak no private anset saya ni.. tak puas hati betul..
diringkaskan cerita, dia dpt no sy dari rakannya.. OOOHHHH

mula2 memang tak berapa nak layan sangat mamat ni..
tp lame-lame jadi suka plak.. hah!! camne tu..
sebab biasala lelaki ada-ada aje taktik nak pikat perempuan..
ehem2.. tapi jangan sangka saya ni mudah terima lelaki..
susah juga.. macam2 cara saya buat untuk uji si dia ni..
apa majalah kata jangan buat, saya buat..
(jgn salah phm bukan maksiat ye)

tapi dia ni sabar je.. yang tu agaknye yang buat saya terima dia..
kami pernah berpisah tapi tak lame seminggu je sian plak kat dia..
huhuhu.. yang ironiknya kami tak pernah bertemu sehinggalah...
dia tiba-tiba decide nak datang umah saya pada raya ketiga OHH NO

mula2 saya ingatkan dia nak main2 je.. saya bagi alamat cikai je la..
bagi nama kampung je.. hehehe.. sian dia sampai sesat dibuat..
SORRYYY.. kami mula2 jumpe kat depan sekolah adik..
apela.. tak de kelas langsung jumpe kat depan sekolah plak..
itupun sebab family saya paksa saya cari dia AYOYO..

hubungan kami famili dah tau, yela kan ape gunenya bercouple..
kalu tak de restu mak ayah.. ms tu dia naik kereta satria NEO..
mula2 jumpe tu, saya tengok la muka dia, ada perbezaan sket..
masa dalam gambar macam biasa je budak ni.. tapi bila bersemuka..
hmm.. bole tahan.. mata dia je la.. lentik, jeles dibuatnya..

saya ajak dia makan kat umah.. saya tau dia suka makan seafood..
so saya ngan mama plan makan lauk udang masak lemak,
sotong masak merah dan ayam goreng.. MMM SEDAP..
lepas tu dia pun jamah makanan tu bersama2 ayah dan saya..
saya tak sedap makan sebenarnya so saya ambil nasi sedikit sajala..
(malu, perempuan kene control sket.. pdhal saya ni kuat makan tau)

ayah saya izinkan saya untuk keluar ngan dia sekejap..
so saya pilihla pantai.. masa dalam kereta saya tak bercakap pun..
masa dah sampai pantai.. MasyaAllah.. ramai betul orang..
sy ni phobia tempat ramai orang.. pening kepala dibuatnya..
kami bersembang macam biasala tapi tak mesra sangat..
maklumlah pergaulan kene jaga belum sah lagi..

bley la tahan, dia pun respect saya..
habis bersembang kami pun berjalan2 di tepi pantai..
siap tangkap gambar lagi tapi tak dekat sangat..
masa ni saya uji dia lagi.. hehehe.. masa tu saya nak makan KFC
tapi bila dah sampai depan pintu saya pun kata taknak la makan kat sini..
nak makan KFC kat bandar.. padahal dah jauh berjalan tu..
dia pun OK ajela..

sampai kat bandar, dah masuk pintu KFC dan nak amik order..
tiba2 saya tak jadi pulak amik order sebab nak balik..
hehehe.. sian gak kat dia ikut je tapi dia tak bantah pun..
sekejap saja kami dating, tak keluar makan pun..
rasanya2 nye dating ni berjimat sket, kos pun tak banyak..
sbenarnya bukan ape saya tak nak susahkan dia aje..
tapi macam menyusahkan jugak hehehe..

so kami pun balik rumah saya..
dia bersalaman ngan ayah dan ayah bagi lemang kat dia..
sebagai tanda balasan kek yang dia buat untuk bagi kat saya..
pandai juga dia buat kek, saya tak pandai pun.. hehehe
HMMM.. bila fikir balik, macam pelik juga cara saya dating ni..
tak seronok pun tapi banyak hikmahnya..

contohnya dari segi masa, saya memang hadkan masa..
saya pantang balik lewat malam.. sebab buat saya jadi lapar..
dan lagi satu tak elok anak dara balik lewat malam sangat..
kedua, saya dapat tengok karakter dia ni, betul2 bersabar ataupun tidak..
ketiga, saya memang kalu jalan tak ingat makan..
sebab saya prefer makan kat rumah sahaja..

so, inilah pengalaman saya.. walaupun biasa sahaja tapi seronok juga..
kadang-kadang kita tak boleh menduga apa yang bakal berlaku..
sebenarnya saya ada suprise special untuk dia tapi hancur..
sebab dia sesat lame sangat masa cari rumah saya.. huhuhu..

apepun.. Thanks to him..
semoga hubungan kita berkekalan.. love u so much..










1 ulasan:

Pei Pan berkata...

Sila berterima kasih pada aku. Kalau aku tak suruh bagi peluang tak ada la ko nak merasa berlaki :