Sabtu, 28 November 2009

salam..
waktu cuti sekolah (termasuk u) sudah pun tiba..
banyak yang rancang ke mana2 shaja untuk cuti kali ni..
ada yang habiskan masa dengan bershopping, melancong..
dan ada juga yang duduk kat rumah saje tengok tv.. (macam saya)

sebelum itu, saya mengucapkan selamat hari raya aidiladha..
kepada peminat blog dan rakan2 yang mengenali saya..
hari raya ni family saya masak bakso dan bakar sate.. (sedap sangat)
tapi tak buat kuih la.. tak sempat.. ala kadar sahaja..

raya kali ni banyak yang berubah..
tak semua orang merayakan hari raya korban bagai nak rak
macam hari raya aidilfitri..
walaubagaimanapun, saya tetap suka merayakan kedua2 hari besar ini..
kerana ia memberi pengertian yang amat besar kepada saya..

hari raya aidiladha ini adalah hari raya korban yang pertama
saya sambut di rumah.. sepanjang saya mengaji di universiti..
semester depan adalah semester yang terakhir..
sebelum tamatnya mengaji di universiti.. wah cepatnya masa berlalu..

saya masih ingat lagi masa sebelum saya masuk universiti..
masa itu, saya tak berminat untuk meneruskan pengajian di universiti..
masa tu, nak masuk politeknik.. hahaha , kelakar pulak bila teringat balik..
sampai kene marah dengan ayah sebab tak nak masuk u..
tapi sekarang saya bersyukur kerana apa2 pun pilihan yang saya ambil..
mesti ada hikmah disebaliknya..

oh ye.. cerita pasal cuti sekolah.. macam perkara yang berlaku..
kepada budak2 yang menghadapi peperiksaan SPM dan STPM,
semoga dapat menghabiskan exam dengan jayanya..
dan banyakkan berdoa dengan tuhan.. supaya dipermudahkan keputusannya..

kepada mangsa banjir di kelantan dan terengganu, banyak-banyakkan bersabar..
saya pun pernah jadi mangsa banjir juga dulu tapi sekarang tidaklah..
rumah saya terletak di tempat yang tinggi..
tu pun lepas pindah baru majlis perbandaran memperbaik kawasan rumah lama saya..
sekarang tak ada masalah banjir lagi lah..

wah banyak betul perkara yang berlaku semasa cuti sekolah..
walaupun sebulan tetapi padat dengan pelbagai peristiwa..
untungla manusia yang dilahirkan bulan 12 (hehe)
walaupun lewat melihat dunia tapi tetap bergelar adik kan..
tapi yang tak best nyer,, tarikh saya kembali ke u adalah hari birthday saya..
huhuhu...

saya tak pernah sambut birthday kat rumah sepanjang masuk ke universiti..
hmm.. kan betul, bulan 12 ni macam2 peristiwa berlaku..
apa2 pun saya suka bulan ni sebab ia special bagi saya..
hehe.. anda bagaimana? mestilah anda menghargai hari lahir anda kan..


Psst.. bosan sebenarnya waktu cuti ni..

Tiada ulasan: